مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی مدرسه عالی علوم اقتصادی و اجتماعی
بابلسر
در بهمن ماه1357 بوسیله دکتر عبدالرضا عدل طبا طبایی بنیادنهاده شد.البته درهمان هنگام آغاز بکار دانشگاه مازندران نیزدر اردیبهشت ماه 1358آغازبکار کرد و چون دودمان پهلوی در برابربیگانگان احساس حقارت داشتنداستادان ایرانی زیادی همراه بااستادان بیگانه مشغول به کارشدند تا اینکه کمکم استادان ایرانی جای خودرا بازکردند واستادانی نابغه و باسواد دراین دانشگاه آغاز به تدریس و تحقیق کرده بودند
باین ترتیب دانشگاه شکل تازه خودرا بازیافت وازاستادان ازغیر ایرانی تعداد زیادی ازاستادان بیگانه باقی نماندند. پس مدرسه عالی علوم اقتصادی اجتماعی بابلسر ارتباط چندانی با دانشگاه هارواردنداردچراکه جز اینکه گفته شود دانشگاه مازندران تغییرنام یافته دانشگاه شمال ایران است و آنرادر زیر سایه خود داردچیزی نمی توان افزود